Sahibinden.com Android Uygulaması – İnceleme


Sahibinden.com tarafından android kullanıcılar için yayımlanan uygulamaya göz atalım. Uygulama marketteki genel yorumlardan da anlaşılacağı üzere eksikleri olan bir uygulama. Eksiklerine rağmen android kullanıcılarını göz ardı etmediği için sahibinden.com‘u kutluyorum. Uygulama tasarım yönünden yeterli seviyede olmasına rağmen malesef kullanışlılık bakımından yeterli seviyede değil. En başta uygulama ekranın altında yer alan genellikle iPhone’da olan menü androidin kullanımına aykırı bir durumda orada yerini almış. Çünkü android cihazlarının iPhone’dan farklı olarak menü ve geri tuşu cihaz üzerinde yer almakta. Sahibinden.com’un uygulamasında yer alan alttaki Kategoriler, Mesajlar, Bana Özel ve Favorilerim butonları menüde yer alması gerekirken her ekranın altında sanki zorunlulukmuş gibi duruyor.  Kategoriler önemli olabilir fakat benim anlamadığım mesajlar, bana özel, favorilerime ben niçin sürekli girecekmişim gibi ekranımda yer alıyor orasını çözemedim, menüde yer almaları gerekirdi. Mesajlar için andoridin notification sistemi kullanılabilirdi.

facebook müşteri hizmetleri

Sahibinden.com‘a önceden ev aramak için üye olmuştum fakat sonra işim düşmediği için fazla girmedim. Dolayısıyla şifremi unuttuğum için de üye girişi yapamadım. Üye giriş kısmında kayıt olma ve şifremi unuttum özelliklerinin olmayışı bence büyük eksiklik, çünkü şifremi bilgisayarımdan almak durumunda kaldım.

Sahibinden.com Android Uygulaması

Ekran arası geçişte progress dialog ekranda takılı kalabiliyor, yani geri tuşu falanda çalışmıyor, çıkmak için home tuşuna basmak zorundasınız. Burada genellikle istek uzun sürdüğünde kullanıcı vazgeçmek isteyebilir yada tekrar denemek isteyebilir ama uygulama buna izin vermiyor. Ekranlar arası geçişte android market uygulamasındaki gibi zaman aşımı konulabilir ve bağlantı timeout olunca kullanıcıdan tekrar denemesi istenilebilinir.

En önemli eksikliğine gelecek olursak filtreleme yaparak arama yapmak işlevsellik yönünden iş görmesine rağmen kullanılışlıktan sınıfta kaldı diyebilirim. Çünkü her bir filtre eklemek için ayrı ekrana gidip sonra geri dönmek gerçekten hoş olmamış. Bunun yerine dialog box açarak ekranı değiştirmeden seçim yaptırmak daha iyi olabilirdi. Yinede filtreleme işlevselliği sağladığı için yeterli durumda fakat filtreleme yaptıktan sonra listeden geri geldiğimizde önceki binbir zahmetle eklediğimiz seçeneklerin sıfırlanmış olması çok kötü olmuş. Gerçekten bir ilan aramakta olsaydım çok sinirlenebilirdim :) .

Uygulama eksikleri ve kullanışsızlıkları olsada bir ilan aramakta iseniz işinizi görecektir. İnanıyorum ki sahibinden.com yeni güncelemelerinde uygulamayı daha kullanışlı ve güzel bir formatta yayınlayacaktır.

Bir Cevap Yazın

